Fragments of Barbara Hepworth
緑を背に立つゆるやかで有機的なフォルム。大地から空へと伸びていく姿は、離れ、また合わさるのを繰り返す泡のよう。バーバラ・ヘップワースの彫刻作品は、いつも自然のなかで佇んでいる。どんなに大きくても、何ものにも遮られることはない。空気にも、時間にも。
A fluid organic form stands among the green landscape. The extending posture goes up in the sky like bubbles in a continuous detaching and fusing cycle. The sculptures of Barbara Hepworth usually stand still in nature. No matter how big they are, they never block any of their surroundings, not the air, not the time.
ヘップワースは彫刻に「風景」を取り入れた最初のアーティスト。20世紀半ばから彼女が活躍し始める前には、彫刻の世界にまだその概念はなかった。「彫刻家である自分は風景である」と語っているのは、自らも風景と同化したいという願いの表れなのだろう。
Barbara Hepworth is the first artist who merges “landscape” into sculptures; Before the mid-20th century with her contributing activities, there were no such a concept in world. Her saying, “I, the sculptor, am the landscape.” undoubtedly reveals her desire to fuse with the scenic creature in nature indeed.